skip to Main Content

Metsäalan Asiantuntijat ry:n Jani Akkanen: ”Palvelun joustavuus ja luotettavuus ovat parasta ArtCloudissa”

METO — Metsäalan Asiantuntijat ry:n kehittämispäällikkö Jani Akkaselle esiteprojekteissa mukana oleminen on tuttua puuhaa. Hän on jo viiden vuoden ajan vastannut Meton päässä esitteistä. Järjestö käytti aiemmin toista palveluntarjoajaa, mutta noin vuosi sitten ArtCloud teki tarjouksen, joka vastasi paremmin Meton muuttuneisiin tarpeisiin. Keväällä 2023 julkaistiin Meton yrittäjäyhdistyksen esite ja Meton opiskelijajärjestö MEOL ry:n esite on kirjoittamishetkellä työn alla. Ensi vuoden puolella polkaistaan käyntiin myös Metsäalan Asiantuntijoiden oma esiteprojekti.

Kätevä julkaisueditori ja yhden luukun palveluperiaate ArtCloudin valtteja

Akkanen kiinnostui ArtCloudin esitepalvelusta erityisesti sen joustavuuden takia.

”ArtCloudin julkaisueditori on hyvä. Sen avulla voimme tarvittaessa milloin vain itse muokata jo julkaistuja sähköisiä esitteitä. Aiemmin se ei ollut mahdollista. Keväällä pystyimme julkaisemaan Metsäalan Yrittäjien esitteen sähköisenä, vaikka tiedossa oli, että sitä pitää myöhemmin erään standardin muuttumisen takia päivittää. Nyt tuo päivitys on ajankohtainen ja pian pääsemme tilaamaan myös painoversiot esitteistä”, Akkanen kertoo. ”On myös kätevää, että editorilla voi matalalla kynnyksellä itse tehdä pienempiä markkinointimateriaaleja, kuten flaijereita. Suunnittelemme materiaalin itse, ja ArtCloudin ammattilainen viimeistelee työn painokelpoiseksi. Samalla voimme tilata painoversion.”

Toinen ArtCloudin vahvuuksista onkin Akkasen mukaan se, että yhdeltä luukulta saa kaikki tarvittavat palvelut.

”En tiedä, säästämmekö siinä kuinka paljon rahaa, mutta työaikaa ainakin säästyy rutkasti. Palautettakin voi antaa samalla samaan osoitteeseen”, hän kiittää.

Esitteestä jää kohderyhmälle konkreettinen muistijälki

Ensimmäinen ArtCloudilta tilattu esite on jo aiemmin mainittu Metsäalan Yrittäjien yleisesite. Se julkaistiin sähköisenä versiona keväällä 2023 ja painoversio on tulossa pian. Esitteen kohderyhminä ovat sekä jäsenyritysten potentiaaliset asiakkaat että yhdistyksen potentiaaliset jäsenet. 16-sivuista sähköistä esitettä on jaettu muun muassa uutiskirjeen mukana alan yrittäjille. Lisäksi se komeilee järjestön verkkosivuston etusivulla. Yhdistys on ollut tyytyväinen sähköisen esitteen laatuun ja toteutukseen. Fyysistä esitettä on Akkasen mukaan tarkoitus jakaa harkiten alan tapahtumissa ja sidosryhmätilaisuuksissa.

”On hyvä päästä jakamaan esitettä alan tapahtumissa niin potentiaalisille jäsenille, asiakkaille kuin päättäjillekin. Esitteestä jää heille konkreettinen muistijälki. Silloin pääsee paremmin kuulemaan palautettakin suoraan kohderyhmältä.”

”Tämä on kokonaisuudessaan hyvä setti”

Ensimmäinen esiteprojekti sujui mallikkaasti, ja uusia on jatkossa tarkoitus julkaista kerran vuodessa.

”Yrittäjien esitteestä tuli hyvännäköinen ja sopivan ilmava. Saimme sitä, mitä tilasimmekin ja se on aina hyvä tilanne”, Akkanen summaa. ”Itselleni luottamus on palvelun kallein arvo, ja ArtCloudin kanssa se on ollut hyvä. Kun jotain on luvattu, se on myös pidetty. Viestintä toimi hyvin heti alusta alkaen ja aikataulut pitivät ArtCloudin puolelta. Jos hitautta ilmeni, niin syy oli tässä päässä”, hän virnistää.

Jotain pientä kehittämisen varaakin Akkanen kuitenkin löytää. 

”Oikeastaan julkaisueditori on ainut, missä on hiukan kehitettävää. Muutama ominaisuus ei vielä toimi, vaan ne pitää hoitaa sähköpostitse. Mutta muuten tämä on kokonaisuudessaan hyvä setti. Kaikki toimii ja palvelu on hyvää.”

Back To Top