Suomen Julkisivu-urakoitsijat Ry sai uutta nostetta sisällöntuotantoon ja somenäkyvyyteen
Suomen Julkisivu-urakoitsijat Ry eli tuttavallisemmin SUJU on julkisivurakentamiseen erikoistuneiden yritysten järjestö ja alansa huippuasiantuntija. Se keskittyy jäsentensä edunvalvonnan ja koulutuksen lisäksi julkisivukorjausalan kehittämiseen ja sen laadun parantamiseen. Yhteistyömme SUJUn kanssa alkoi verkkosivujen uudistamisella ja ylläpidolla. Suunnittelimme yhdistykselle nykyaikaiset, informatiiviset ja mobiiliystävälliset sivut, jotka myös kuvitimme. Uusi sivusto julkaistiin joulukuussa 2020. SUJU oli erittäin tyytyväinen palveluumme ja lähdimmekin yhdessä pohtimaan, miten voisimme auttaa heitä lisää. Yhdistyksellä oli tarve nostaa omaa tunnettavuuttaan uusien jäsenien houkuttelemiseksi ja nykyisille viestimiseksi. Saimme kunnian ottaa tehtäväksemme SUJUn sisällöntuotannon verkkosivustolla ja Facebookissa.
Jäsenet ovat yhdistyksen tärkein voimavara. SUJU halusi siksi nostaa esille jäsentensä ammattitaitoa ja tarinoita. Syksyllä 2021 laajensimme yhteistyötämme sisällöntuotantoon, johon kuuluu kuukausittaisten artikkeleiden kirjoittaminen SUJUn verkkosivuille, Facebook-tilin perustaminen ja Facebook-postaukset. Jokaisessa artikkelissa keskitytään yhteen jäsenyritykseen kerrallaan. SUJU antoi meille listan jäsenyritystensä yhteyshenkilöistä, ja sisällöntuottajamme hoitaa kaiken siitä eteenpäin. Hän ottaa yhteyttä henkilöihin, haastattelee heidät, laatii ja hyväksyttää artikkelit heillä sekä julkaisee valmiit tekstit SUJUn verkkosivuilla ja Facebookissa.Toimitamme, tuotamme ja julkaisemme kaikki sovitut sisällöt, mikä on SUJUn kannalta helppoa ja kätevää. Heillä on kuitenkin mahdollisuus myös itse halutessaan tuottaa ja julkaista omia päivityksiä.
SUJUn viestintävastaava Matti Kumpulainen on erittäin tyytyväinen yhteistyöhön ArtCloudin kanssa. Aiemmin SUJUlla ei ollut omia sometilejä eikä aikaa tuottaa ajankohtaisia tekstisisältöjä. Yhteistyön ansiosta yhdistyksen viestintä on noussut uudelle tasolle ja se on saanut julkista näkyvyyttä ja yhteyden jäseniinsä myös somessa. ”Yhteistyö on toiminut todella hyvin ja tuonut ammattimaisuutta viestintäämme. SUJUn julkinen kuva on parantunut varmasti 100 prosenttia. Auttaa myös jäseniämme, että kanavamme ovat kunnossa ja päivitykset tuoreita”, Kumpulainen kertoo. Hän pitää myös ArtCloudin tavasta kommunikoida asiakkaan kanssa. ”Voin sanoa, että tämä on ihana firma. Olen vuosien varrella tehnyt yhteistyötä monien mainos- ja mediatoimistojen kanssa. Heidän ammattislangiaan ei aina meinaa ymmärtää. Ostajan pitää kuitenkin tietää, mitä ostaa. ArtCloudilaiset puhuvat samaa kieltä asiakkaan kanssa, ja se on tosi hienoa”, Kumpulainen kehuu.